O67 | iCollege | KIT FIS VŠE Praha | iinfo

pátek 4. května 2012

Co by se mj. dalo zlepšit v GUI iOS

Každý ví, že neradno rozpoutávat diskuse o tom, který operační systém / GUI / telefon je lepší. Přesto k tomu dochází a výjimečně to bývá i zajímavé, jako tentokrát u Borka Bernarda:
Snažil jsem se iOS používat asi 14 dní a v tomto zápisku bych chtěl shrnout, co se mi na tom nelíbilo a proč jsem daleko spokojenější s Androidem.
Dobré je, že nejen článek, ale i navazující diskuse (prozatím) se drží ve věcné rovině.

Apple je v oblasti GUI velmoc. O to záslužnější je upozorňovat na její chyby. Obě hlavní námitky BB (chybějící tlačítko Zpět na nekonfigurovatelná klávesnice) jsou určitě relevantní.

Komentář Petra Staníčka
obecně vzato platí (a jak!), nevím ale, zda se hodí právě pro tento případ. Přinejmenším to tlačítko Zpět bych v iOS ocenil taky, lepší zoomování v browseru rovněž...

Borek Bernard, DevBlog: Proč se mi iOS používá hůř než Android

2 komentáře:

  1. Zajímavé - na WebOS akci "Zpět" používám (není na to hardware tlačítko, ale swipe doleva pod obrazovkou), ale třeba na iPadu, který už rok a půl používám, mě zatím tlačítko Zpět nikdy nechybělo.

    A nevěřím, že by Apple v téhle dekádě přidal od iPhone/iPadu hardware tlačítko Zpět. Když už, taky to budou řešit tím swipe jako ve WebOSu.

    Možnost upravit klávesnici mi na iPadu chybí taky. Minimálně bych chtěl dedikovanou řádku na číslice.

    OdpovědětVymazat
  2. Zatím jsem úrovní reakcí nesmírně mile překvapen, musel jsem udělat něco "špatně", že se na mě nesesypalo aspoň pár jadrnějších nadávek :) Upřímně řečeno je to taky poprvé, co jsem vůbec slyšel někoho "z druhé strany" přijmout argumentaci ohledně tlačítka zpět - debatoval jsem o tom s pár lidma už dřív a vždycky to skončilo vzájemným nepochopením.

    Takže díky za milá slova, a co se týče Pixyho komentáře, taky úplně nerozumím, proč spojuje nepochybně dobrou radu s mým článkem. Zeptal jsem se, tak to třeba bude chtít rozvést. (Jediné, co IMO někomu z článku může zavánět geekovatostí, je sekce o klávesnici, ale neřekl bych, že člověk hledající efektivitu a produktivitu musí být hned označen za geeka.)

    OdpovědětVymazat