O67 | iCollege | KIT FIS VŠE Praha | iinfo

pondělí 28. května 2012

John Peel a jeho archiv

Vynikající esej Pavla Klusáka o Johnu Peelovi a upozornění na Peelův on-line archiv.
K proslulým nahrávacím Peel Sessions byl vlastně donucen okolnostmi. Podle britských odborů se v rádiu nesměl překročit určený „needle time“, doba přehrávání gramofonových desek. Autoři pořadů si tak mohli vybrat – doplnit hudbu slovem, anebo nechat hrát muzikanty živě, což bylo pochopitelně v podtextu odborářského nařízení.
Pavel Klusák, Melanchofobie: Pirátem na vlně BBC

Rozumný názor na IPO Facebooku

A bit more than a week after Facebook’s IPO, two different theories are emerging about the monster offering. The big story is that it was a colossal failure, so bad that it’s hard to think of enough ways properly describe it—a disaster, debacle, catastrophe, maybe even a terrorist attack.

The pushback story is that Facebook’s IPO was actually the most quietly successful public offering of recent memory. Proponents of this theory point out that the only party that matters in an IPO is the company making the offering. Facebook’s purpose, in selling itself to investors, was to get as much money for its shares as possible. It certainly accomplished that.
Byl bych spíš pro ten druhý výklad a především pro to, co plyne z titulku: trh je střízlivý, poučený rokem 2000, nová bublina se rozhodně nenafoukne tolik jako tehdy. Nebude se padat z tak velké výšky, možná se dokonce nebude padat vůbec. Koneckonců, Facebook rozhodně má obchodná model - a jaký!

The best thing about Facebook’s IPO: The tech “bubble” is over. | PandoDaily

František Fuka retro-recenzuje prvního Vetřelce

To, jak jsou scény mezi členy posádky natočené téměř dokumentárním stylem, a jak realisticky se při nich všichni chovají, je naprosto zásadní pro divákovo souznění s těmito postavami, následkem čehož se o ně pak bojí, protože mu připadají jako normální lidi, které chápe, a kteří se pohybují v normálním prostředí (na rozdíl od přibližně stejně starých Star Wars, které fungují, protože se v nich nadlidské postavy pohybují v nenormálních prostředích).

S tím souvisí výprava filmu, kdy Giger designoval většinu mimozemských věcí a přední sci-fi výtvarníci designovali loď Nostromo. Protože jde o starou nákladní loď, je celá omlácená, špinavá, pravděpodobně rezivějící (a kulisy jsou postaveny především z věcí nalezených na skládkách). Obzvláště oceňuji, jak nadčasově v ní všechno působí (opravdu všechno, od malých tlačítek na přístrojích po uniformy posádky). V celém filmu je jen málo věcí, u kterých byste si mohli říct "ale to je fakt blbost, aby za desítky let měli takovouhle techniku / šaty / účesy". Dokonce i když si na BluRay disku zapauzujete krátký detailní záběr na klávesnici autodestrukčního systému nebo panel palubního počítače, nenajdete mnoho symbolů nebo nápisů, které by byly vyloženě nesmyslné / zastaralé / směšné. Ani, dnes, více než 30 let po vzniku filmu! Dokonce by se za jistých okolností dalo akceptovat, že za 100 let budou mít na dopravních kosmických lodích z nějakého důvodu monitory s málo barvami a nízkým rozlišením, nebo sedmisegmentové LED displeje. Je jen velmi málo "hardcore" sci-fi filmů, které zestárly takhle málo.
FFFILM: Retro recenze: Vetřelec [Alien] - 100%

Godin: Budete souzeni, nebo ignorováni

Those are pretty much the only two choices.

Being judged is uncomfortable. Snap judgments, prejudices, misinformation... all of these, combined with not enough time (how could there be) to truly know you, means that you will inevitably be misjudged, underestimated (or overestimated) and unfairly rejected.

The alternative, of course, is much safer. To be ignored.

Up to you.
Seth's Blog: You will be judged (or you will be ignored)