O67 | iCollege | KIT FIS VŠE Praha | iinfo

čtvrtek 12. července 2012

Trasy tramvajových linek jsou součástí městské krajiny

Výborný postřeh Petra Holuba:
Tramvajové trasy zpřehledňují město. Každý prostě ví, že když se chce dostat na Žižkov, tak nastoupí na devítku, na Bílou Horu se dostane dvaadvacítkou. V některých případech jezdí tramvaje stejnou trasou už sto let. Z pohledu jednoho lidského života je trasa dvaadvacítky okolo Pražského hradu stejně starobylá jako Hrad sám.
A proč se o tom zmiňuje?
Jedenáctka jezdila do Strašnic na Černokosteleckou od dob, které už málokdo pamatuje. Teď ji radní ukončí u Olšanských hřbitovů. Dvanáctka jezdila z Malé Strany vždycky po nábřeží, teď se pro ni vymyslela oklika přes Letnou. Kulturně nevzdělaní inženýři, kteří zřejmě ani nejsou z Prahy, prostě nakreslili jinou trasu a dost možná to na jejich výkresech vypadá dobře. Dalo by se pokračovat. Do Kobylis už nepojede čtrnáctka ani čtyřiadvacítka, s trojkou už se nepotkáte ve Vysočanech ani se šestkou ve Vršovicích.

Pro obyvatele jiných měst je tento tragický výčet jistě málo pochopitelný, měl by ovšem být aspoň vzdáleným varováním. Nakonec nevzdělaní radní nejsou pražskou výsadou. (...)

Petr Holub, Český rozhlas: Praha omezuje tramvajovou dopravu

2 komentáře:

  1. hezký postřeh :-)
    ještě že aspoň v tom Krně stále platí "tramvají dvojkou jezdíval jsem do Židenic"

    OdpovědětVymazat
  2. V Krně jsme zase o krok napřed, výrazná změna organizace tramvajových linek se odehrála před 17 lety: http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_tramvajov%C3%BDch_linek_v_Brn%C4%9B

    OdpovědětVymazat