O67 | iCollege | KIT FIS VŠE Praha | iinfo

čtvrtek 26. ledna 2012

Velká kniha příběhů pro 21. století (by Neil Gaiman a Al Sarrantonio, Eds.)

Přečetl jsem a napsal recenzi na Goodreads. Tři hvězdičky z pěti.
Nejlepší povídku sborníku napsal sám Gaiman. Když se tohle stane, zasluhuje editor antologie pochvalu, nebo spíš naopak? Povídka se jmenuje Pravda je jeskyně v černých horách a je skvělá, ostrá jako nůž na hřbetu ruky v mrazivém ránu. Další dvě opravdu výborné jsou předposlední a poslední povídka antologie, obě od autorů, o nichž jsem nikdy neslyšel: První let McCauleyho Bellerophonu od Elizabeth Hund a Na ďáblově schodišti, kterou napsal Joe Hill.
Přitom jsem zakopl o plné texty zmíněných dvou nejlepších povídek v angličtině:

2 komentáře:

  1. Dobrý den, díky za recenzi. Taky jsem to četl a souhlasím s Vámi, jen bych k těm podařeným povídkám připojil i Nechť započne minulost.
    Pokud jde o The Devil on the Staircase, myslím, že tuším, proč je název přeložen nepřesně - aby se dal zachovat ten "schodový" layout, musel český název začít krátkým slovem.
    Jinak Joe Hill je prý synem Stephena Kinga, píše Wikipedie:)
    S pozdravem L.

    OdpovědětVymazat
  2. Vida, s tím layoutem mi to nedošlo, dík za upozornění! — Povídku Nechť započne minulost jsem jednoduše nepochopil, potřeboval bych k ní nápovědu či vysvětlivku...

    OdpovědětVymazat