O67 | iCollege | KIT FIS VŠE Praha | iinfo

pátek 27. ledna 2012

Groznyj

Nevypadá na nedávnou (a budoucí) válečnou zónu. Ani na město jen o maličko větší než Plzeň. Vypadá naopak dost dobře. Tedy na fotkách.


5 komentářů:

  1. Opravdu vypadá dost dobře, byť jen na fotkách? já vidím fotku jakési kombinace las vegas a Pchjongjangu, vyprázdněné centrum a totální tmu v bytech a úřadech.
    Doufám, že chyba je na mé straně a nedostatečně jsem zachytil Petrovu ironii...

    OdpovědětVymazat
  2. To nebyla ironie, chtěl jsem říct, že bych to čekal chudší a rozmlácenější, i když kdoví, jak to vypadá mimo centrum. Proto "tedy na fotkách". V Grozném jsem byl v roce 1986 a tehdy působil poněkud jiným dojmem.

    OdpovědětVymazat
  3. Chudší a rozmlácenější, ale autentické... Ten disneyland na fotkách mě děsí. Může toto být centrum hlavního města Čečenců?

    OdpovědětVymazat
  4. Může. Ta okázalost, to je jejich pýcha. Ukazují tím Rusům: podívejte, na co máme! Je tam jedna z největších mešit na světě, zbrusu nová. Celé to je v moderním muslimském stylu. Medína či Rijád vypadají dost podobně (mnohem okázaleji, samozřejmě). Sny pastevců.

    OdpovědětVymazat
  5. Sny pastevců, pravda - tak jsem se na to nedíval a uznávám, že na tom něco je.
    Akorát je to "ukázka Rusům" za peníze Rusů, pýcha diktátora, prosvětlené centrum jinak temného města: viz poměr světla z dálnic vůči temnotě obytných bloků na tom snímku.
    Fotka je pro mě ze stejné množiny, jako tyto:
    http://englishrussia.com/2011/10/11/modest-celebration-in-grozny/

    http://englishrussia.com/2011/12/29/memorial-complex-in-honor-of-akhmat-kadyrov-in-grozny/

    OdpovědětVymazat