...je už v AppStore. Jsem velmi zvědav!
Zajímáte se přibližně o totéž co já? Dejte si svou denní dávku. ssssss
O67 | iCollege | KIT FIS VŠE Praha | iinfo
čtvrtek 5. ledna 2012
Forbes sestavil žebříček 40 nejvlivnějších v českých médiích
...a Médiář ho zveřejnil. Žádný podobný žebříček se nedá sestavit tak, aby dosáhl všeobecného souhlasu. Myslím, že je realistický v tom, jak respektuje sílu televize a také lidí v pozadí médií; a užitečný v tom, že se z něj dozvíte o existenci a významné pozici několika osob, o nichž jste asi v životě neslyšeli. Je jistě otázka, jak definovat slovo „vlivný“. Z on-line světa (což je asi nejspornější segment žebříčku a možná se tam projevuje i nedostatek znalostí) tam jsou:
5. Ivo Lukačovič (Seznam)
22. Andreas Demuth (Centrum Holdings)
23. Taťána le Moigne (Google)
25. Milan Fridrich (Česká televize)
38. Miloš Čermák
a pak ještě pan Cuketka a Miroslav Motejlek mimo žebříček v okénku „stojí za to sledovat“.
Zhruba lze říci, že to jsou ti, kteří se mediálně jeví jako nejvlivnější v médiích... Ale jak říkám, takový žebříček nelze nikdy sestavit „správně“.
5. Ivo Lukačovič (Seznam)
22. Andreas Demuth (Centrum Holdings)
23. Taťána le Moigne (Google)
25. Milan Fridrich (Česká televize)
38. Miloš Čermák
a pak ještě pan Cuketka a Miroslav Motejlek mimo žebříček v okénku „stojí za to sledovat“.
Zhruba lze říci, že to jsou ti, kteří se mediálně jeví jako nejvlivnější v médiích... Ale jak říkám, takový žebříček nelze nikdy sestavit „správně“.
Výborný! článek o podnikatelských inkubátorech
Jsem vůči těm institucím dlouhodobě podezíravý (nebo snad: málo nadšený). Tenhle text mi konečně vysvětlil, proč ten neurčitý pocit mám:
There has been an explosion of incubators in the last few years. Most of them suck. Some suck so bad that the net value created by the program is probably negative. (...)Cargo cult, to je ta správná formulace! Stejně jako autor citovaného textu (přečtěte si jej prosím celý, jestli se vás tahle problematika jen trochu týká) si nemyslím, že všechny inkubátory jsou špatné. Vnější atributy ale samy o sobě nic neznamenají, klíčové jsou styky a schopnosti provozovatele. Každý není Paul Graham (nebo, řekneme, Ondřej Bartoš). Platí to v USA stejně jako u nás. [Objeveno via GigaOM.]
Let’s start with a story. There are minor variations, but I’ve seen it played out in real time more than once in the last few years. The story goes like this. An incubator has a class of companies, they give them a little cash, they have a weekly session with a mentor or whatever, time goes by, demo day, no one gets funding, fail, fail, FAIL.
They tried to copy the Y Combinator model, and by ‘copy’ I mean cargo cult. They performed the outwardly obvious ceremony, but didn’t understand and thus couldn’t replicate the mechanics of cause and effect.
Y Combinator has had impact on the dynamics of startup formation and funding not because of the exact details of a program. But the details are what cargo culters can see: three months, a dollar figure, weekly sessions, gogogo, demo day… the end , most of the companies dissipate.
Spokojenost se životem je subjektivní faktor, ne objektivní
"Life is 10% of What Happens to Me and 90% of How I React to It". Následují (na můj vkus trochu moc) sladké a manipulativní řeči, ale ten výrok je (na sto procent :) pravdivý.
středa 4. ledna 2012
Marek Prokop o finanční (i nefinanční) páce při získávání návštěvnosti
A teď můžeme společně přemýšlet, zda tímto odkazem potvrzuji nebo vyvracím citovanou úvahu Marka Prokopa z G+:
Ale je to málo promyšlená odpověď na (možná) málo promyšlenou otázku.
A stejně mě hlavně zajímá, zda mi tento link zvedne návštěvnost...
Hodnota návštěvnosti webu zhruba odpovídá hodnotě zdrojů vynaložených k jejímu získání.Tak se táže Marek a je to zajímavá otázka. Moje provizorní odpověď: ne, není to pravda. Vhodnou volbou prostředků a dovedností lze dosáhnout pákového efektu a za málo (v peněžním i nepeněžním vyjádření) získat hodně. Jiná věc je, že často je tomu právě naopak.
Příklady: Návštěvnost získaná lacinými SEO triky má nízkou hodnotu. Návštěvnost získaná kvalitním jednorázově vytvořeným obsahem má střední hodnotu. Návštěvnost získaná dlouhodobým budováním značky má vysokou hodnotu.
Dává to smysl? Sám nevím, protože to má mezery. Co třeba návštěvnost z vyhledavačů získaná drahou PPC reklamou?
Ale je to málo promyšlená odpověď na (možná) málo promyšlenou otázku.
A stejně mě hlavně zajímá, zda mi tento link zvedne návštěvnost...
V Brně bude Social Innovation Camp
A to ve dnech 16. - 18. března. Jde o součást globální aktivity SI Camp. Přihlásit se lze ode dneška, přihláška nezaručuje účast - porota si vybere.
Social Innovation Camp Brno 2012 propojuje lidi, nápady a online nástroje pro tvorbu společenských inovací. Akce vyvrcholí březnovým víkendem plným kreativity a tvůrčí energie v brněnském Domě umění. Generálním partnerem projektu je Era, partnerem je Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět a mediálním partnerem je týdeník Respekt.
Naučte se programovat s Codecademy
O sobě píšou tohle:
"Codecademy was created out of the frustrations Zach and Ryan felt with learning how to program. Tired with less effective text and video resources, Ryan and Zach teamed up to create Codecademy, a better, more interactive way to learn programming by actually coding. This is just the beginning. Join us as we make it easy for everyone to love and learn how to code."Realita tomu odpovídá, je to skutečně výuka programování (v JavaScriptu) pro normální lidi a je interaktivní a jednoduchá a účinná. Všem laikům doporučuji. Možná si myslíte, že to k ničemu nepotřebujete; ale v tomhle případě to dá tak málo práce a času, že prostě stojí za pokus, zda by vás to náhodou nezačalo bavit. Programování obohacuje život, věřte mi.
„Hauntologická hudba nechává promlouvat démony v mediálních průrvách.“
Pavel Klusák o podivných zvucích:
Když vlivný londýnský label Warp vydal společné album skupin Broadcast a The Focus Group, leckdo z publika tápal: co tohle má být za styl? Ve vrstvách rozsáhlé koláže slyšíme cosi jako staré televizní znělky a džingly, emotivní i přístrojovou hudbu z naučných filmů, ovšem zmítané v proměnách. Jako by se z paměti nořily útržky vzpomínek na mediální realitu šedesátých a sedmdesátých let a vyplavovaly se při tom podivné stavy, trans, neznámá fakta.Album The Advisory Circle: Other Channels čirou náhodou vlastním, dokonce ve fyzické podobě. Jednu dobu jsem na něm byl docela závislý. Je to zvukový svět těžko popsatelných zážitků. Poslouchá se to dobře i bez onoho sdíleného kulturního zázemí, člověk ale určitě o hodně přijde, protože nejšílenější musí být ty asociace a vybavování zasutých vzpomínek. Český plagiát by nemusel vůbec být špatný.
Modai, studie telefonu budoucnosti
...jak o něm přemýšlí mladý newyorský designér Julius Tarng. „I design products and experiences, physical or digital.“
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)